Hoppa till huvudinnehållet

Mina sidor för arbetsgivare

Här loggar du som arbetsgivare in på Mina sidor för hantering av förebyggande insatser.

Innehåll

Logga in på Mina sidor för arbetsgivare

Logga in här »

Vad finns på Mina sidor? 

Omställningsfondens Mina sidor är ett verktyg för att förenkla för dig som arbetsgivare i administrationen kring förebyggande insatser. I inloggat läge kan du se samtliga föranmälningar, insatser och rekvisitioner för förebyggande insatser. Det går också att göra nya anmälningar om insatser samt registrera rekvisitioner. Detta gäller än så länge endast arbetsgivare i kommuner och regioner.

 

Samtliga arbetsgivare har en huvudansvarig användare, det vi kallar administratör (se nedan). Administratören lägger sedan till dig som behöver arbeta i Mina sidor. Är du osäker på vem hos er som är administratör, kontakta er rådgivare hos Omställningsfonden »

 

Sobonaföretag kan i dagsläget se tidigare godkända insatser, godkända projektansökningar samt registrera rekvisitioner. 

 

Behörigheter i Mina sidor

Enskild användare – användaren kommer bara få se sina egna förebyggande insatser, offerter och rekvisitioner. Användaren kan skapa rekvisitioner kopplade till de insatser där den själv står som ansvarig. 

 

Full läsbehörighet – användaren kommer få full insyn i arbetsgivarens förebyggande insatser, offerter och rekvisitioner. Användaren kan skapa rekvisitioner, oavsett vem som står som ansvarig för insatsen. 

 

Administratör – användaren kommer få full insyn i arbetsgivarens förebyggande insatser, offerter och rekvisitioner, samt kunna administrera och bjuda in användare. Användaren kan skapa rekvisitioner, oavsett vem som står som ansvarig för insatsen. Administratören kan också ändra ansvarig person för en förebyggande insats.

 

Samtliga behörighetsnivåer kan skapa nya insatser för arbetsgivaren.

 

Innehåll

OBS: Mina sidor för arbetsgivare i kommuner och regioner har bytt plattform

Den 15 maj bytte vi plattform för Mina sidor - arbetsgivare i kommuner och regioner. 

Anledningen till plattformsbytet är att vi vill kunna erbjuda er som användare ännu fler tjänster med förbättrade funktioner och möjligheter, samt en bättre kommunikation med Omställningsfonden direkt på Mina sidor. På sikt kommer vi även att kunna hantera anmälningar för uppsagda medarbetare.

Här är en kort instruktion för den nya versionen av Mina sidor.

OBS: företag anslutna till Sobona fortsätter att göra anmälan om förebyggande insatser precis som tidigare via webbformuläret

Fråga oss